9 Ocak 2012 Pazartesi

TOHUM

En büyük hayalim sınıf başkanlığı, öğretmenim bir tohum vermişti bize,

“Ne ekerseniz onu biçersiniz” dedi.

Şarkılar bile söyledim ona, yemedim yedirdim, içmedim içirdim, ışığını eksik etmedim.

Ama ne yaptıysam meyve vermedi emeklerim.

Çaresiz gittim okula hayal kırıklığımla,

“Sen doğrudan hiç şaşmadın, inandın başardın” dedi.

Sosyal paylaşım sitelerinde yukarıdaki cümlelerden oluşan reklam filmi çokça paylaşıldı geçen hafta boyunca. İzleyen herkesin beğenisini kazanan bu film 70 saniyeye bir ömür sığdırıyor ve belki de nice ömürler dahilinde anlatılamayan bir mesajı 70 saniyede veriyor. Elinize, yüreğinize sağlık. Yönetmen Nicolas Caicoya, Kala Film ve Serdar İnan’ a kucak dolusu sevgiler.

Robert Bosch’ un “Müşterilerimin güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim” dediği reklam filmi, üzerinden yıllar geçmesine rağmen sanırım çoğumuzun hafızalarında ilk günkü tazeliğini koruyordur. Her yıl yüzlerce reklam sloganına maruz kalan beyinlerimizde bu reklamı hatırlanır kılan güven ve doğruluk mesajı bu kez çok daha hoş bir şekilde veriliyor.

3 Altın Proje reklam filmindeki tarzı ile takipçilerinde hayal kırıklığına sebep olan Serdar Bey ve ekibini ayrıca bir kez daha tebrik etmek isterim. Üretici ile hedef kitle arasında güçlü bir duygusal bağ kurulması ve güven algısının oluşması süreçlerinin karmaşık satın alma kararının en önemli vazgeçilmezleri olduğunu çok doğru analiz etmişler. 2012 yılında inşaat sektöründe yaşanması beklenen yoğun rekabette öne çıkmak isteyen firmaların markalaşma süreçlerini çok dikkatli yönetmeleri ve sosyal medyayı verimli kullanma başarısı göstermeleri şart.

2012 de başka hangi firmaların bu yarışta öne çıkmak için ne gibi hamleler yapacaklarını hep birlikte izleyeceğiz ve bu satırlarda yer vereceğiz.

Hepinize hayırlı haftalar dilerim.

Bengi HIŞIR